Markkinointi ja myynti

ProSales-asiakashallinnalla hoidat luonnollisesti perinteiset kampanjat, palautteet ja myyntiprojektit, mutta mikä tärkeintä koko ketju toimii laskutukseen asti täysin saumattomasti yhdessä ja samassa ohjelmistossa. Voit rakentaa kohderyhmäsi vapaasti omien luokitusten perusteella tai tuoda osoitteistoja ulkoisilta toimittajilta tai käyttää yksinkertaisia sähköposti­osoitteistoja.

Markkinointiviestintä

Markkinointiviestien lähetyksessä voit käyttää ProSalesin omaa viestipohja-toiminnallisuutta, jolla voit itse tai meidän avustuksella rakentaa erilaisia lähetyspohjia monenlaisiin käyttötilanteisiin. Jos haluat saada asiakkaasi huomion heti, voit määritellä viestipohjan lähettämään myös tekstiviestejä.

Jos käytössäsi on jo jokin tuttu ja hyväksi havaittu uutiskirjetyökalu, voit huoletta jatkaa sen käyttöä ProSalesin kanssa, koska jokainen kohderyhmä on kuitenkin tallessa ja seurattavissa ProSales-asiakashallinnan puolella. Kohderyhmien nopeata määrittelyä varten voit rakentaa helposti hakuehto-”pankin”, josta on helppo kerätä sopivat ehdot muutamalla klikkauksella.

Tai jos sinulla on ostettu sähköpostilista, voit helposti luoda kampanjan muutamalla klikkauksella niin, että kohderyhmä sisältää tietokannassa jo valmiiksi olevia tuttuja kontakteja, sekä näiden lisäksi täysin uusia pelkkiä ”kylmiä” sähköpostiosoitteita. Ja mikä tärkeintä – sinun ei tarvitse pelätä, että lähettäisit useampaan kertaan viestiä samalle henkilölle.

Palautteet

Leadien keräämiseen käytössäsi on palautetoiminnallisuus, jolla voit kerätä kiinnostuneiden palautteita kampanjan yhteydessä tai ihan vain omilla www-sivuilla. Yksinkertaisimmillaan lomake muodostuu yhteystiedoista ja tekstikentästä. Mkään ei kuitenkaan estä käyttämästä toiminnallisuutta esimerkiksi tarkkaan asiakkaan tarvekartoitukseen, jolloin lomake voi sisältää hyvin useita erilaisia vastauskenttiä.

Myyntiprojektit

Myyntivinkeistä syntyvien tehtävien lisäksi voit hallita pidempiaikaista kaupan valmistelua myyntiprojektien avulla. Myyntiprojektien avulla voit jo aikaisessa vaiheessa määritellä hankkeelle budjetoidun arvon, vaiheen ja arvioidun toteutumispäivän. Kun hanke edistyy, niin projektista voi helposti jatkaa tarjoukseen ja lopuksi mahdolliseen tilaukseen.

Asiakasrekisterin huolto

Rekisterin huoltoa varten ProSales sisältää yhteyden Kaupparekisterin yritystietojärjestelmään, josta saat yhdellä klikkauksella yrityksen perustiedot päivitettyä. Lisäksi tuplien tarkastusta ja estoa varten on omat toiminnot. Ja koska henkilöt kuitenkin vaihtavat luonnollisesti työpaikkaa, niin tähänkin on olemassa oma kätevä toiminto.

Palautetoiminnallisuus on myös käytössäsi rekisterin päivittämiseen: voit lähettää asiakkaillesi esitäytetyn lomakkeen, johon he voivat täydentää mahdolliset yhteystietomuutokset tai vaikkapa muuttuneet mielenkiinnon kohteet.

GDPR

GDPR on otettu myös huomioon mm. anonymisointi-toiminnolla, joka mahdollistaa tarpeettomien henkilöiden tietojen ”sotkemisen” ilman, että esim. myynnin tilastoinnit samalla vääristyisivät. Lisäksi käytössäsi on erityinen “viimeisin yhteyspäivämäärä”, josta näet suoraan onko kontaktin kanssa ollut pitkään aikaan mitään tapahtumia, jolloin “passivoituneet” kontaktit voidaan helposti sulkea, anonymisoida tai poistaa kokonaan rekisteristä.